Klachten
Klachtenregeling
Verloskundigenpraktijk Akka is aangesloten bij de klachtenregeling van de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV). De klachtencommissie adviseert om als er klachten zijn eerst met de betreffende verloskundige te gaan praten. Misschien is er sprake van een misverstand dat in een gesprek kan worden opgelost. Levert een gesprek niets op, of zijn er redenen om dat gesprek niet aan te gaan, dan kun je de klacht voorleggen aan de Klachtencommissie van de KNOV.
De klachtencommissie:
- Doet een uitspraak over de gegrondheid van je klacht
- Doet een aanbeveling aan de verloskundige
- Behandelt je klacht onafhankelijk
- Hanteert het beginsel van hoor en wederhoor
- Heeft geheimhoudingsplicht
- Doet geen uitspraak over aansprakelijkheid van de verloskundige of een schadevergoeding
Contactgegevens:
Klachtencommissie KNOV
Postbus 2001
3500 GA Utrecht
Telefoon 073 – 689 18 90
e-mail: evanmackelenbergh@knov.nl
Klacht aan een andere instantie voorleggen:
De brochure ‘Een klacht over de zorg. Wat nu?’ wijst de weg hoe en waar klachten over de zorg naar voren gebracht kunnen worden. Zie de website van de Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie.